מה זה BTL

כמעט כל עסק מודע היום לצורך של פרסום מיתוגי, בעלי העסקים משלמים כסף יקר למערכת שלמה של מעצבים, משרדי פרסום , עיתונים ומקומונים שהמטרה שלהם היא לפרסם את העסק ולגרום ללקוחות לבוא ולרכוש/להכיר את העסק המדובר, פרסום זה נקרא בשפה המקצועית – פרסום ATL – פרסום מעל לקו (ABOVE THE LINE), פרסום שמדבר בשפה ישירה לקהל הלקוחות שלנו.

אבל יש גם את הפרסום הנסתר, פרסום לא קונבנציונלי שחשוב לא פחות מהפרסום המוכר והרגיל, כך למרות שהפרסום מעל לקו משמש לבניית חשיפה ומודעות מותגית ומסייע להנעת מכירות, הפרסום הלא רשמי מתחת לקו הוא זה שקובע את ההתרשמות האמיתית של הלקוחות מהעסק שלנו.

מיתוג הוא סט רגשות שלקוח הקצה חווה אותם וחייב חייב להיות אחידות בכל הסט הזה. מיתוג כזה חייב לבוא כחלק מאסטרטגיה מוכוונת מראש, הרי לא דין חנות בזאר בשוק כדין מותג של חליפות יוקרה סטייל פריז.

איך בוחרים קהל יעד

קחו כדור טניס קטן ותנסו לזרוק אותו לזה שמולכם, הצלחתם? יפה מאוד! אתם קולעים למטרה…

עכשיו תיקחו שלושה כדורים כאלו ותזרקו אותו לזה שמולכם… לכאורה הגדלתם את הסיכוי לקלוע למטרה…

אבל לא, איזו הפתעה, לא הצלחתם לקלוע אפילו לא כדור אחד!!

מחקרים מוכיחים שבכל מה שקשור לעיצוב הבית – האישה היא זאת שמבקרת בחנות, בודקת את הדגמים ואת המבחר, אבל מי שמחליט בסוף הוא דווקא הגבר. במקרה כזה האם נפנה לאשה כדי שתבוא להתרשם או לגבר דווקא שמשלם בסוף?

או בחנויות צעצועים למשל, אם נפנה למבוגרים כמעט אין סיכוי שהם יבואו לקנות אצלנו, מצד שני אם נפנה לילדים יכול להיות שההורים לא יסכימו בכלל לתת להם להיכנס לחנות שלנו, בכל מקרה כזה חשוב מאוד לשים את הדגש מה המטרה שלנו בפניה ללקוח ואיך אנחנו נגשים אליו בצורה הנכונה.