מיתוג פנים ארגוני

מה זה BTL

האגדה מספרת על איש עסקים באמצע המאה ה-20 שכאשר חתם על תקציב הפרסום הוסיף שורה אחת מתחת לקו האדום – חלוקת דוגמיות של המוצר חינם. ומכאן הגיע הביטוי  – BELOW THE LINE ​-

כמעט כל עסק מודע היום לצורך של פרסום מיתוגי, בעלי העסקים משלמים כסף יקר למערכת שלמה של מעצבים, משרדי פרסום , עיתונים ומקומונים שהמטרה שלהם היא לפרסם את העסק ולגרום ללקוחות לבוא ולרכוש/להכיר את העסק המדובר, פרסום זה נקרא בשפה המקצועית – פרסום ATL – פרסום מעל לקו (ABOVE THE LINE), פרסום שמדבר בשפה ישירה לקהל הלקוחות שלנו.

אבל יש גם את הפרסום הנסתר, פרסום לא קונבנציונלי שחשוב לא פחות מהפרסום המוכר והרגיל, כך למרות שהפרסום מעל לקו משמש לבניית חשיפה ומודעות מותגית ומסייע להנעת מכירות, הפרסום הלא רשמי מתחת לקו הוא זה שקובע את ההתרשמות האמיתית של הלקוחות מהעסק שלנו.

וכאן חשוב להבין משהו מהותי

מיתוג אינו לוגו ושפה עיצובית בלבד.

מיתוג של עסק הוא סט ערכים שמשפיע על הבן אדם שממול.

מיתוג הוא סט רגשות שלקוח הקצה חווה אותם וחייב חייב להיות אחידות בכל הסט הזה. מיתוג כזה חייב לבוא כחלק מאסטרטגיה מוכוונת מראש, הרי לא דין חנות בזאר בשוק כדין מותג של חליפות יוקרה סטייל פריז.
חנות ירקות בשוק מחנה יהודה שתקדם את פני הבאים במוזיקה נעימה ושקטה, כשכל ירק יושב על סטנד יוקרתי והמוכר נראה כמו מישהו שהרגע יצא מבורסת היהלומים, חנות כזו תיסגר מהר מאוד מחוסר קונים.
מצד שני חנות שרוצה למתג את עצמה בצורה יוקרתית תדאג להלביש את המוכרות בהתאם, הריח והמוזיקה יותאמו לאוירה של החנות ואפילו התו שעל הבגד יעוצב בסט תואם למיתוג הכולל של החנות.

פרסום מתחת לקו כולל בתוכו את כל הערכים שהחנות/העסק רוצה לשדר, זה מתבטא בהדגמות מוצר, פלאיירים, ברושורים למיניהם, באנרים, פוסטים ועוד, כשכל אחד משמש ככלי אחד מתוך מקהלה פילהרמונית בקצב מושלם.

לכן אנחנו רואים מצד אחד את העסקים העממיים שמחבקים את הלקוח בחיבוק כל כך חזק עד שאפשר לשמוע את הקנאק… ואת העסקים היוקרתיים יותר שנותנים ללקוח מרחב, נותנים לו את הזמן לטעום ולבדוק בעצמם אם מתאים להם, 

וזה לא סתם.

כל החלטה כזאת היא חלק מהאסטרטגיה ברורה, כשבעל העסק מחליט למי הוא רוצה לפנות, מה התדמית שהוא רוצה לשדר ולא פחות חשוב, באיזה אזור הוא נמצא, מי הם קהל הלקוחות שלו.

עסק שממותג נכון דואג שכל המעטפת שלו תהיה ממותגת בתדמית זהה, וזה כולל גם את צורת הפניה של המוכרות בחנות או בטלמרקטינג, זה כולל גם את המיקום של הדלפק של המוכרות בחנות, זה כולל גם את התסרוקת של המוכרת והמסטיק שהיא לועסת בקולי קולות או הפיתה פלאפל שהיא אוכלת מתוך שקית נייר. 

שמתם לב פעם שבחנויות יוקרה הדלפקים רחוקים מהדלת? נותנים לך את הכבוד לצאת בלי שתרגישי לא נעים

כי עסק שמכבד את עצמו לא דוחף את עצמו, הוא מגיע בתחושה ״אני לא צריך אותך״

הוא מכבד אותך, אוטומטית אתה מכבד אותו…

כמי שעוסקת בתקשורת חזותית קל לי יותר להאמין בגישה הזאת, גישה שנותנת מקום יותר מחייב לעיצוב, לנראות ויזואלית ולמיתוג. אנחנו כמעצבות מבינות שלכל נקודה יש השפעה, לכל קו או צבע יש סיבה וחשיבה מאחוריה. אנחנו מבינות שיש פרטים אחרים שהם לא ויזואלים וגם הם משפיעים במודע או בתת המודע על התדמית של העסק.

אם אתם לא בטוחים מהי האסטרטגיה הנכונה בשבילכם, מה הדרך הטובה ביותר שלכם להגיע לקהל היעד שאותו אתם רוצים כלקוח, תשאירו לי הודעה וביחד נגיע לתוצאה מושלמת, בהצלחה!

רוצים לדעת עוד?
חייגו אלי: 
0533.1234.32 – 02.502.1407